Sunday, January 22, 2012

lost and buy?

okeh.. nak cite pasal benda yg aku tak suka nak cite! dah tau tak suke, sape suroh cite..
aku cite, sebab nak bagi pengajaran tuk sume yee.. (=

jadi, pada suatu hari yg agak hening~ kurkurkur...
aku melangkah masuk lab fizik dan blaja.. 
keluar lab.. dan menuju ke kantin.. melantak kat cane
balek kelas... gi lak kelas bio.
but! ade sumthing yg aku bawak tyme fizik dah tak de dah!
my SPECS!!! di manakah engkau? 
nape baru peasan ni? camne nak blajaaa...tak nampak.. hukhukhuk


rase nak nangis je.. tapi, bukan specs tu leh dtg balek..
aku pergi la jejak semula.. gi lab fizik-kantin-kelas..
tak de! hehhhh.. aku gi la gak lab bio..penat betul cari..
aku harap ade org wat announcement sape ade ilang specs ke pe...
tapi, hampeh je! tak de ponnnn

soo.. ari ni gi la kedai.. wat specs! 
semalan ayah-ibu dah bersyarah macam2 dah.. perghhh!
careless laa.. tak appreciate laa.. macam2 tau..
memang la salah aku sebab on-off je pakai specs.. 
the prob is.. benda dah nak jadi maa.. nak wat cam ne

gi kedai.. cek laa.. power naik! kahkahkah...
plih la bingkai bagai.. tak tau nak plih ape.. aku men amik je! senang! :p
ayah aku cakap.. ni ayah bayar dulu.. kang ayah topup duit kat bank! 
okeh.. aku hanya senyum je :D dah memang salah sendiri en?
tak kesah pon..

ayah cakap laa.. pilih la yg mahal2.. yg styla2 ciket..bezz siket ayah dapat duit ira!
ayah ni~ nak perli pon, jgn la cam tuuuuu...
tapi.. aku senyum je.. tak tau nak cakap cam ne! haha
ibu aku? sama kepala ngan ayah aku laa.. 
" wah.. bukan senang nak dapat duit ira. ira ni kan kedekut! so, untung la ibu ngan ayah.. merase dapat duit ira!" okehh.. aku memang kedekut pon! kedekut duit je ea~ nak wat camne.. dah memang sikap aku.. hehe


soo.. moral of da story~ jagalah specs anda elok2 yeee.. 
bukan specs je, semua skali.. kalau tak, duit melayang! ;)
sayangi lah benda yg berade di sekeliling anda..



# duit kat bank ade bape ea? dah tolak duit tuk specs tuu.. hailaaa.. so, ayuh kempen berjimat!






No comments:

Post a Comment