Friday, December 20, 2013

dakwah dan tanggungjawab

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum n holla semua~
dah malam2 sibuk nak update status!
anak dara tidur awl, esok bngun awl tolong ibu-ayt ibu! eheh
inshaAllah masa yg Allah beri ini cukup seandainya kita hargai dan manfaatnya ke arah kebaikan

ehem.. tiba2 mlm ni beremosi sebentar..
baru je tadi blog walking, lalalalala
then, stop kat satu blog ni..
ahah! blog senior aku dlu. tak sedar rupanya aku follow dia (=
dan betapa aku kagumi dia! subhanallah

mengapa? sebab dia menggunakan anugerah akal dan kelebihan yg dia ada utk berdakwah
hmm, terasa diri ini lemah sungguh.
Allah bagi macam2 nikmat dan kelebihan kita tak gunakan sebaiknya
tetapi, hamba Allah ini ada! membuka mata org yg lemah ini utk sama berdakwah
walaupun ilmu tidak setinggi mana.. tetapi tanggungjawab sebagai seorang Muslim itu utk mnjadi da'ie
Daripada Abdullah bin Amr r.a, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:
"sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat"    ( HR Bukhari)

nampak tak? hmmm..
oleh itu, kita perlu berdiam diri ke?
aku tak bnyk ilmu, aku tak pndi ckp, aku tak pndi nak gne internet, aku tak pandai melukis..
tapi, kita semua ada akal kan? inshaAllah, akal ni akan bawa kita ke jalan yg benar berlandaskan agama
sesungguhnya Allah jadikan kita ni dgn kelebihan dan kekurangan.. oleh itu gunakan dan perbaiki sebaiknya.
mungkin bukan drpd kata2, mungkin drpd tindakan kita? akhlak kita yg menarik minat seseorang utk mendalami Islam.. there you go!

dan hamba Allah ini-yg ira usha masa blog walking td-
dia pandai melukis, dan dia bawa mesej drpd doodles nya dan kata2 sbgi penerangan.
simple with deep meanings
dan, dia ada buat komik lagi! dan dia masih belajar.
dia ada masa nak buat kan? sebab dia hargai masanya sebaiknya
dan utk akhi yg berdakwah itu, terima kasih ats segala ilmu
moga hidupmu mendapat berkat Ilahi dan diredhai ats segala pengorbananmu itu
dan, ira rasa tak salah kot nak share link dia sbb bagus sngt!
 follow la, inshaAllah bermanfaat bagi sesiapa yg menginginkannya
http://temetemerity.blogspot.com





dan andai sesuatu menimpamu dan anda berasa keseorangan. 
jangan begitu
ingat, Allah itu dekat denganmu
mohonlah, berceritalah..
hati itu akan menjadi tenang inshaAllah  :)

No comments:

Post a Comment