Tuesday, January 14, 2014

cemburu? risau?

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum n holla everyone~ :)
lama tak post! cewah.. 1st post tuk 2014 *excited
salam maulidur rasul.. -sama berselawat-
bukan selawat hari ni aje, tiap2 hari inshaAllah

okay, tengok tajuk ^^
ce teka ira cemburu dgn siapa?? hehehe
jgn fikir bukan2! :P


malam ni, cemburu...... dengan...... kawan aku!
kawan baik aku! bestfriend aku! -cah, sama mksud je-
Nur Hazirah bt Hamzah, yeah you girl (=
saya pon tak tahu kenapa!

malam ni, baru je tadi, awk text saya
+ awk, saya nak cakap something ni, jgn terkejut ye..
# hishhh, menakutkanlah pulak awk ni. apa dia?
+ erm..I'm leaving pulau indah tomorrow :'(
#hahhhhhh??? pergi mana???
+ saya berjaya interview hari tu, esok dah kena pergi. saya baru tau hari ni. waaa!! sedih, tak sempat jumpa awk

and the rest is history. + tuk hazirah, # tuk ira
dan kenapa aku cemburu? sepatutnya aku happy?
aku happy!! yup! i am happy for her! no doubt bout that..
she deserved it! dia dah bnyk rasa susah bila aku pergi SBP, dia tak dpt mana2
bila adik dia, sama umur, kembar tahun, pergi utk sambung bljr dan dia tak dpt pd mulanya, dia frust. lama mengadu kat aku. lama hatinya nak pulih.
tapi hari ni? dia berjaya. dia gembira. she should!

cuma, aku cemburu dia dapat dulu. we plan to study together. she will be going tu U.S
aku pun nak pergi sana. sama-sama, plan kami. bidang pon rupa-rupanya kami pilih yg sama
cuma, rezeki kami lain-lain. rezeki dia dulu sampai.
aku? aku tak tahu lagi. berharap yg terbaik
aku risau, yup! risau. adakah rezeki utk aku? dapatkah aku sambung belajar sprti yg aku mahu? ibu ayah mahu?
entah mengapa, hati ni rasa sedih. sedih kalau tak dapat apa yang ibu ayah mahu.
dan air mata ni sedang mengalir. need someone to talk, for sure.
tapi kawan yg selalu mengadu, kongsi rasa dah berjaya. takkan nak spoilkan mood org dgn hati aku yg tetiba swing ni kan?

cuma, aku pasti, aku yakin! yup! tengah tabahkan hati.
Allah ada, He's there for me, by my side.
Ya Allah... rasa takut sebenarnya ni. risau dengan keputusan, risau dgn masa depan.
kita hanya merancang, Allah yg tentukan segalanya.
rezeki kita mungkin tak smpi lagi. tapi, bakal kan?
dont despair, never loose hope, coz Allah is always by your side





here it is!! to say is easy. but to feel and have it yourself in life is not so easy.
dont just say, just believe!
and i'm starting to sweep all my tears, put some smiles, and believe what Allah said
in beautiful night, maulidur rasul lesson for this year to me!




to my dear lovely friend Hazirah,
saya doakan awak berjaya dunia akhirat
moga awak gembira kat sana
maaf tak sempat nak jumpa awak, keluar sama2
just, jgn lupakan saya, doakan saya juga
awk, saya menangis ni. hope u're here with me
saya happy bila awk happy
belajar elok2, jaga diri elok2
jaga hati, jaga iman
love u, will miss u so much! awk tak sempat baca cerpen saya lagi! haha
awak jgn sedih2, jgn frust, ada masalah jgn lupa cerita kat saya
take care awk!!! nak huggg, miss ur hug! aaaaaa~~ jumpa awk kat US nnt, inshaAllah :)




just like me and you. ukhwah fillah~ friends till jannah, inshaAllah (=



No comments:

Post a Comment