Monday, December 5, 2011

mencarot !

teringat kenangan kat hotel de palma.. ade ice-breaking, kene tanye pe bnde yg kawan tak suke.
jawapan aku " aku tak suke orang  mencarot. "
haaa.. nape aku tak suke ye?? hahahaha.

skrang ni ramai yg suke mencarot. cam dah jadi trend pon ade gak!
nape aku tak suke? ntah laa.. yg aku tau, kalu aku dengar orang mencarot, muke aku dok berkerut. bunyi mencarot tu pon tak sedap nak dengar. ape yg bez nye mencarot ni ea?
kadang2 panggil member sendiri pon nak mencarot : " weyh, *babi la ko nih".. " ish! *fuck r ko nih".. " *bodoh, kiteorang kat cini la *bangang!".. " *shit gile la dak tu, nak kene nih!".. n blablabla~
 kalau tyme marah jangan kate la.. sume dok mencarot.. nauzubillah~ bile fikir balek, kite gak yg dapat dosa. dah la kate2 tu refleks kat diri kite lek.. contohnye: ckap kawan *bodoh - kite la yg *bodoh sebenarnye. ckap *babi - cam kite lak yg *babi. dan sama la ngan ayat2 yg len tu.

kite panggil nme2 binatang kat kawan2 kite. sedar tak, allah yg cipte kite! kite ni ade akal. kite ni la sebaek-baek ciptaan! kalau binatang tu, allah tak kasi akal kat die, tak leh nak fikir. alllah jadikan kite jugak, walaupon malaikat pon tak stuju dengan ciptaan allah ni ( manusie ) tapi allah maha mengetahui ape yg die wat. tapi, kite sukesuki je panggil orang dengan panggilan yg tak sepatutnye       - terutamenye binatang -
bukan la aku ni nak bajet alim. tak pon! aku pon nak ingat kan diri aku gak. same2 la kite beringat en? ilmu  penoh di dada, tapi, pasal kate2 kite pon tak kan tak leh jage en?

teringat lak ade seseorang ni pernah cakap, ( tak ingat name la pulak, sori )       " kalau kite ni suke mencarot, ape2 ciket dah *bodoh, *fuck, *shit.. tak mustahil kalau kau dapat bini yg suke mencarot. same je la ngan pompuan pon. kang dapat laki yg suke mencarot je ". kalau pompuan lagi terok laa,, jagela maruah kite.. kite ni pnoh ngan sifat lembah-lembut.. jangan la nak mencarot selalu ye.. tak molek la anak dare cam tu en? ;)
teringat jugak ayat nih, " kalau kite nak tau keimanan seseorang tu cam ne, cube tengok kalau die melatah, die sebut pe? allah atau sebaliknye? ". kadang2 tu kite mencarot tu cam berzikir! berzikir pon tak hebat cam tu kot. carot je memanjang~ lepas tu gaye cam bangge je mencarot banyak2 nih..

udah2 la tu yee.. lebih baek kite berzikir betol2, amalan kite pon tak cukup lagi en? tak yah tambah dose lak. memang susah nak ubah bende yg da pernah jadi tabiat kite en? tapi, tak salah en kite ubah ciket2?? allah tau niat kite. soo, same2 la kite ubah diri kite nih!! dari buruk kpd baek! dari baek kpd yg lebih baik! :)


p/s : jangan la amalkan perkataan yg bertande *. itu hanyelah sebagai contoh, moge menjadi iktibar. :)

No comments:

Post a Comment