Wednesday, December 21, 2011

setiap yg berlaku ade HIKMAHNYE (=

cuak tak cuak~ dgn rezult PMR? gentar tak gentar~ dgn rezult PMR?
haa.. cam tak caye je sok dah kene amik rezult. dan aku pon mcm manusie bese gak, cuak+gentar gak.
tapi, yg penting aku dah usahe, sekarang ni kene doa bnyak2 sbb bukan aku yg tentukan leh dapat 9A ataupon tak en? Allah yg berhak atas segale-galenye.

tentulah kite nak yg terBAEK tuk diri kite, termasuklah aku!
aku nak yg terBAEK, nak batch aku dapat yg terBAEK dan kawan2 aku pon dapat yg terBAEK!!!
ade ke yg nak tngok orang lain gagal? takde en? sume nak berjaye.
nak gumbirakan ati ibu ayah kite, keluarge kite, cikgu2 yg banyak membantu serta kawan2 yg sangat mengharapkan kite..

TETAPI~ bukan kite yg tentukan. kite leh doa dan berharap, Allah yg tentukan. kalau kite dah usahe+doa pon, tapi kalau lah kite tak dapat rezult yg terBAEK, nak wat cam ne en?
SETIAP YG BERLAKU ADE HIKMAHNYE~
mungkin kite gagal ari ni, kite akan berjaya di waktu lain, perjalanan hidup kite masih panjang..
mungkin kite berjaya ari ni, waktu lain kite lak gagal.. jadi kene la bersedia!

jadi, tuk ape2 yg bakal berlaku nih.. kena sentiase kuat! sebab
SETIAP YG BERLAKU ADE HIKMAHNYE dan..
ALLAH TAK KAN UJI SESEORANG JIKA DIA TAK MAMPU NAK HADAPINYA.

alt

ape2 pon all da bez tuk GENVIXY!!! 801A's insyaAllah~
dan tuk kawan2 lain, all da bez gak! dah tau rezult gitau aku! haha (^_^) 


1 comment: